Corrections and Clarifications

The Texas Tribune is committed to accuracy in its reporting, and welcomes information about errors or omissions that warrant correction or clarification. Email [email protected] 

 

Jim Malewitz's Sept. 30, 2014 story, "In Texas, Solar Manufacturer Ramps Up Production," said incorrectly that Mission Solar Energy's solar panel manufacturing plant was the only such plant in Texas. 

 

Edgar Walters' Sept. 25, 2014 story, "Disability Groups Hope Turnover Leads to Reform," said the Sunset Advisory Commission recommended that the state identify five state-supported living centers for closure. The commission has since recommended that the state identify an unspecified number for closure.

 

Aman Batheja's Sept. 25, 2014 story, "Poll: Texans Don't See Public Transit as a Congestion Cure," using information provided by the Texas A&M Transportation Institute, initially said the poll's margin of error was +/- 3 percentage points. The poll's margin of error is +/- 1.5 percentage points.

 

Neena Satija's Sept. 24, 2014 story, "Van de Putte: Stop Diverting Transportation Money," incorrectly stated that state Sen. Dan Patrick voted for SJR 1 last summer, which called for asking Texans whether they would allow use of the Rainy Day Fund for future transportation projects..

 

Terri Langford's Sept. 22, 2014 article, "Federal Judge Hears Closing Arguments in Voter ID Trial," originally misquoted U.S. Department of Justice attorney Richard Dellheim. He called the voter ID law a "serious solution in search of a problem," not a "serious problem in search of a solution."

 

Emily Ramshaw's Sept. 21, 2014 article, "Straus Says He's 'Awfully Sick' of UT Regents Drama," originally said UT system regents commissioned an external investigation into lawmaker influence in admissions. The UT system, not the regents, commissioned the investigation."  

 

In the Sept. 20, 2014 article, "Liveblog: Environment at The Texas Tribune Festival," two blog posts on the "Texas Vs. EPA" panel incorrectly attributed statements by Jennifer Vanos to Laura Miller. 

 

Christine Ayala and Morgan Smith's Sept. 16, 2014 story, "Texas' New Social Studies Textbooks Under Fire," initially gave an incorrect number of members on the State Board of Education. There are 15 members, not 12. 

 

Jay Root's Sept. 10, 2014 story, "Despite Huge Warchest, Abbott Still Fundraising," misstated the date when Greg Abbott and Wendy Davis will take place in a debate. The debate will be held Sept. 19, not Sept. 20.

 

Bobby Blanchard's Sept. 9, 2014 story, "Rice University Stays in Top 20 in U.S. News Rankings," initially included incorrect information about Southern Methodist University's rating last year. Also, the story was updated to include additional context of a quote from UT-Austin President William Powers Jr.

 

Terri Langford's Sept. 8, 2014 story, "Lawyers File Motion To Quash Perry's Indictment," initially indicated that a motion to quash an indictment could not be appealed. It cannot be appealed by the defense. 

 

Jim Malewitz's Sept. 4, 2014 story, "West Texas Solar Plant Comes Online," incorrectly referred to state Sen. Carlos Uresti as a state representative.

 

Aman Batheja's Sept. 2, 2014 story, "Davis Gearing Up for Promotion of Memoir," misstated the size of the initial printing of Wendy Davis' memoir.

 

F. Scott McCown's Aug. 27, 2014, article in TribTalk, "How Texas kicked its big drug problem," incorrectly suggested that former state Rep. Mark Strama was the author of House Bill 915 in 2013. The author was state Rep. Lois Kolkhorst.

 

Aman Batheja and Stephen Smith's Aug. 18, 2014 story, "The Bullet Train That Could Change Everything," incorrectly stated the number of riders in the Tokyo-to-Nagoya line of the Shinkansen system in Japan.  

   

Neena Satija's Aug. 17, 2014 story, "In 1917, Similarities to Gov. Rick Perry's Indictment," incorrectly said that Gov. Jim Ferguson vetoed the entire legislative appropriation for the University of Texas. It should have said that Ferguson vetoed nearly the entire legislative appropriation for the university.  

 

Jim Malewitz and Neena Satija's Aug. 15, 2014 story, "On Climate Rules, Texas Regulators Look Beyond Litigation," misspelled the name of the CEO of Luminant. He is Mac McFarland, not Mac MacFarland.

 

Eli Okun's Aug. 11, 2014 story, "Some Texas Cities Turn to Higher Water Impact Fees," incorrectly referred to lower water bills reducing the amount of water revenue going into state coffers, rather than local accounts.

 

Terri Langford and Jay Root's Aug. 5, 2014 story, "Lawmakers Question Perry's Funding of National Guard," reported that there were more than 57,000 immigrants who have come to the United States this fiscal year from Mexico during the current immigration surge. The story should have said that 203,000 immigrants from countries other than Mexico have crossed the United States' southern border this fiscal year and more than 57,000 of them are unaccompanied children.  

 

Eli Okun's Aug. 5, 2014 story, "Perry's Office Defends National Guard Funding," incorrectly said that more than 57,000 undocumented immigrants have crossed the U.S. border in recent months. The story should have said that more than 57,000 unaccompanied children have crossed the U.S. border in recent months.

 

Jay Root and Becca Aaronson's July 30, 2014 story, "Texas Governor's Race: Analyzing the Money," incorrectly said Richie Ray was opposed to regulation of compounding pharmacies. A spokesman for Ray says he favors "responsible regulation."

 

Alexa Ura's July 14, 2014 story, "Women Want State’s Help in Pelvic Mesh Fight," indicated that the removal of a mesh implant had left Aaron Leigh Horton's mother bedridden. Horton says it was the implant itself that left her mother bedridden.

 

Neena Satija's July 16, 2014 story, "In DFW, Little Traction on Improving Air Quality," included an incorrect and abridged transcription of a quote from TCEQ Chairman Bryan Shaw.

 

Morgan Smith's July 16, 2014 story, "Williams Discusses Decision to Approve Charter," originally misstated when the State Board of Education denied Great Hearts Academy's charter application. The vote took place in November.

 

Reeve Hamilton's July 15, 2014 story, "In McRaven or Fisher, a New Kind of Chancellor," misstated how long Kay Bailey Hutchison had served in the U.S. Senate. She served for two decades. 

 

Neena Satija's July 13, 2014 story, "Climate Scientists: Texas is Missing an Opportunity," originally included a graphic on sea level rise with certain cities mislabeled. 

 

John Reynolds' July 2, 2014 story, "CliffsNotes on an Ethics Saga," incorrectly described the nature of the complaint filed against Empower Texans. The complaint alleged that the organization failed to register as a PAC, not that it illegally solicited money.

 

Alexa Ura's June 26, 2014 story, "State Provided 2,000 Vaccines for Child Detainees," initially said that the BCFS International Children’s Shelter in Harlingen was receiving flu vaccines from the state, as indicated by Department of State Health Services officials. BCFS and state officials later clarified that the vaccines are going to the temporary BCFS shelter at Lackland Air Force Base in San Antonio.

 

Julián Aguilar's June 23, 2014 story, "Davis Calls for Special Session on Border Surge," initially misspelled the name of the director of the Hidalgo County Health Department. He is Eduardo Olivarez, not Olivares.

 

Jay Root's June 20, 2014 story, "Texas Worker Safety Hotline Falters" misspelled a Division of Workers' Compensation spokesman's last name. He is John Greeley, not Greely.

 

Julián Aguilar's June 9, 2014 story, "ICE Asks Shelters in El Paso to House Undocumented Immigrants" initially misstated Ruben Garcia's name. 

 

Terri Langford's June 6, 2014 story, "AG, Lawyers for Hank Skinner Argue Over DNA in Death Penalty Case," misidentified a state district judge. He is Steven Emmert, not Stephen Emmert.

 

Terri Langford's May 23, 2014 story, "With State Unit Gone, Fuel Tax Fraud Cases Flow To DAs," incorrectly reported that more than 3 trillion gallons of red-dyed, tax-free diesel was sold in Texas. It was 3.3 billion gallons. 

 

Terri Langford's May 15, 2014 story, "Vacant Juvenile Facility Costing $100K Monthly" incorrectly reported that a member of the Legislative Budget Board was from Corsicana. 

 

Cathaleen Qiao Chen's May 13, 2014 story, "HD-105 Runoff Candidates Hope to Claim District for Democrats" incorrectly reported that state Rep. Linda Harper-Brown replaced Dale Tillery in the Legislature; in fact, she got his district number as a result of redistricting. Tillery served in a district in eastern Dallas County. 

 

Mose Buchele's May 5, 2014 KUT radio piece, "Drilling Suit Highlights a Shift in the Fracking Debate," incorrectly stated the author of a study of pollution in South Texas. The study was done by the Center for Public Integrity, not ProPublica.

  

Becca Aaronson's May 1, 2014 story, "Company That OK'd Unnecessary Braces Kept its Contract," initially stated that the state’s legal settlements with dental and orthodontic providers cleared those providers of criminal wrongdoing. Under the terms of those settlements, the state could still prosecute the providers for criminal wrongdoing if it finds additional evidence that fraud occurred.

 

Ross Ramsey's May 2, 2014 column, "Analysis: Texans in Some Districts Just Don't Vote," incorrectly identified Ann Johnson as a Republican. She ran as a Democrat in 2012.

 

Cathaleen Qiao Chen's April 30, 2014 story, "Candidates Talk Urban-Rural Divide in Runoff," incorrectly referred to Ben Streusand as a former mortgage broker. He was a mortgage banker.

 

Cathaleen Qiao Chen's April 30, 2014 story, "Lawmakers Urged to Reform Parole With Technology," has been updated to clarify that 62 percent of all discharged state jail inmates are arrested again — not necessarily returned to prison — within three years of their release.

 

Neena Satija's April 29, 2014 story, "Supreme Court's Air Pollution Ruling Goes Against Texas," incorrectly referred to the United Mine Workers of America as an industry group.

 

Jim Malewitz's April 28, 2014 story, "Blurred Lines: Texas-BLM Spat Has Complicated History," incorrectly said that the U.S. gained all lands south of what the Spanish called the Rio Rojo in the 1819 Adams-Onís Treaty. The U.S. gained lands north of the river, which the Spanish called Rio Roxo. 

 

Morgan Smith's April 26, 2014 story, "Senator Van De Putte Releases Tax Returns," previously gave incorrect totals on the Van de Puttes' gambling losses. Those figures have been corrected and it has been specified that the losses ocurred in 2011 and 2012.

 

Ross Ramsey's April 25, 2014 column, "Analysis: A History Lesson on Stifling a Senate Minority," previously said that Dan Patrick had promised not to name any Democrats committee chairs if elected lieutenant governor. Patrick has only said that it is possible he won't name any. 

 

Aman Batheja's April 24, 2014 story, "Voters Could Approve Billions in Debt in May," misstated the impact of the state's property tax cap on debt service on fast-growing school districts. 

 

Jim Malewitz's April 22, 2014 story, "AG Seeks Details on Federal Plans for Land by Red River," misspelled the name of a spokesman for the Bureau of Land Management. He is Paul McGuire, not McGwire.

 

Becca Aaronson's April 17, 2014 story, "Abortion Doctors Sue Hospital Over Revoked Privileges," misstated the name of the judge who approved the temporary reinstatement of admitting privileges. Her correct name is Sheryl Day McFarlin.

 

Jim Malewitz's April 16, 2014 story, " Court Thwarts Sierra Club's Hazardous Waste Challenge," has been updated to clarify the differences between two Sierra Club challenges to permits issued to Waste Control Specialists.

 

Alexa Ura's April 10, 2014 story, "Abortion Providers Petition 5th Circuit to Review Decision," originally stated that the new requirement that abortions be performed in ambulatory surgical centers remained unchallenged in court. Abortion providers filed a second lawsuit challenging the additional requirement last week.

  

Victor Hugo Michel and Cathaleen Qiao Chen's April 10, 2014 story, "China's Embrace of Tequila Affects Texas, Mexican Markets," originally said tequila consumption in China was projected to grow to 84.4 billion liters a year. That is the projection for total alcohol consumption in China. Also, a previous version of the story called Mexico the largest U.S. trading partner; it is the third-largest. 

 

Cathaleen Qiao Chen's April 10, 2014 story, "Despite Changes, Driver Surcharge Program Faces Opposition," placed the number of drivers that took advantage of the 2011 amnesty program at 713,444. That was the number of eligible drivers; the actual number was 14 percent, or slightly less than 100,ooo drivers. An updated version of the story also did not accurately report the position of Mothers Against Drunk Driving. The organization continues to support the program but wants it to be reformed. 

 

Aamena Ahmed's April 9, 2014 story, "Property Tax Lending Industry Under Review Again," did not originally include a reference to the passage of House Bill 1597, which allows for installment payments of certain homestead taxes.

 

Alexa Ura's April 8, 2014 story, "Prolific Donors are Behind Perry's Marketing Tool," incorrectly reported that HoltCat, a Caterpillar dealer, had received a Texas Enterprise Fund grant. The grant went to Caterpillar Inc., a manufacturer. 

 

Alana Rocha's Jan. 13, 2014 article, "Unemployment Drug-Testing Law Delayed" incorrectly reported that proposed federal rules for drug screening for unemployment insurance applicants would be published March 1. It should have been reported that a notice of proposed rulemaking would be published in March. 

 

Joshua Blank and Bethany Albertson's April 3, 2014 article, "Polling Center: Texan First, American Second" mistakenly reported a percentage of 18- to 44-year-olds considering themselves to be Texans first as a group mean. It should have been reported as the mean of those who identify as Texans. 

 

John Reynolds' March 28, 2014 article, "The Brief: Watts Nowhere to Be Seen in Guv Race," originally said the unveiling ceremony for the Vietnam Veterans Monument at the Texas Capitol would take place on Friday instead of the correct date of Saturday. The story has been updated to change the date and to include the participation of Gov. Rick Perry.

 

Becca Aaronson's March 27, 2014 article, "5th Circuit Upholds Texas Abortion Regulations," incorrectly stated that Justice Edith Jones is the current chief justice on the 5th U.S. Circuit Court of Appeals. She was the chief justice until 2012.

 

Aamena Ahmed's March 23, 2014 article, "GMO Labeling Movement Stagnant in Texas," initially said the U.S. Food and Drug Administration supports labeling but has said it is voluntary because foods with GMOs are safe to eat. It has been updated to clarify that the FDA supports voluntary labeling of GMO products, which are required to meet the same safety standards as other foods.

 

Becca Aaronson's March 19, 2014 interactive, "The Impact of HB 2 on Texas Abortion Facilities," has been updated to indicate that the Planned Parenthood clinic in Waco has a state license to perform abortions, but no longer performs the procedure.

 

Alexa Ura's March 12, 2014 article, "As Abortion Clinics Close, Student Creates Travel Fund," originally listed Lenzi Sheible's age incorrectly. She was 20 years old, not 19, at the time of publication.

 

In a March 6, 2014 interactive by Ryan Murphy and Travis Swicegood, the expenditure totals for some primary candidates were reported incorrectly, the result of the fact that their 8-day reports were not yet available. Other candidates' own reports included errors, and they have since filed corrections to those reports, altering their combined totals. We have adjusted the interactive to reflect both of those changes.  

 

A table in a Polling Center blog post from March 6, 2014 incorrectly listed Ken Paxton's percentage of the actual vote as 45 percent; it should've said 44 percent.  

 

Reeve Hamilton, Aamena Ahemd, Alex Ura, Edgar Walters, Jim Malewitz and Neena Satija's March 4, 2014 article,Statewide Races Offer Some Surprises, Runoffs initially reported that Bert Richardson was a prosecutor. He is an administrative judge and an adjunct law professor. An early version of this story also reported that SBOE member Pat Hardy and candidate Erika Beltran had won their primary elections. Both will proceed to runoff races. 

 

Becca Aaronson's March 4, 2014 article, "Tough Competition in Senate Primaries," originally misspelled the name of a candidate in Senate District 31. He is Mike Canon, not Cannon.

 

Aman Batheja's March 4, 2014 article, "Cornyn, Sessions Trounce Opponents; Hall in Runoff," misidentified the former Woodville mayor who was headed to a runoff in the race to replace U.S. Rep. Steve Stockman. He is Brian Babin, not Ben Bagin.

 

John Reynolds' Feb. 27, 2014 Texas Weekly story "And Down the Stretch They Come" and Becca Aaronson's Feb. 21, 2014 Texas Weekly post "Cruz Lends a Hand to Campbell in SD-25 Race" incorrectly stated that U.S. Sen. Ted Cruz had endorsed state Sen. Donna Campbell, who is running for reelection. He has not formally endorsed her. 

 

Jim Henson and Joshua Blank's Feb. 27, 2014 Polling Center post, "Strong Undercurrents Still Define Abbott-Davis Race," incorrectly said that in an October poll, 28 percent were unable to express an opinion about Attorney General Greg Abbott. In that poll, 41 percent were unable to express an opinion about Abbott.

 

Neena Satija's Feb. 24, 2014 article, "Latest Texas vs. EPA Battle Goes Before U.S. Supreme Court," incorrectly reported that the state was already issuing permits. It was corrected to reflect the fact that Texas is developing rules to begin issuing greenhouse gas permits, but has not yet started doing so.

 

Edgar Walters' Feb. 24, 2014 article, "Houston Church Opts Not to Defect From Denomination," incorrectly stated that Grace Presbyterian Church in Houston is in the process of joining the ECO. It is in the process of deciding whether to join.

 

Shelby Sementelli's Feb. 21, 2014 article, "Carona, Huffines Face Off in Contentious SD-16 Primary," incorrectly listed Education among Sen. Carona's current Senate Committee assignments. He is a past, but not current, member of that committee.

 

Aman Batheja's Feb. 20, 2014 article, "Standing Out a Challenge in Race for Stockman Seat," originally quoted Congressional District 36 candidate Chuck Meyer as saying Harris County has "plenty of representatives there to represent that part of the district.” Meyer actually said Harris County has "plenty of congressmen down there to represent the interests of that district.”

 

Becca Aaronson's Feb. 12, 2014 article, "Obamacare Enrollment Continues Steady Climb," incorrectly spelled the name of the deputy director of Progress Texas. He is Phillip, not Philip, Martin. The story was also clarified to indicate that enrollment in the federal insurance marketplace climbed. It is not clear from the data whether those who enrolled were previously among the uninsured.

 

Shelby Cole's Feb. 7, 2014 article, "Craft Brewers Celebrate New Beer Laws," incorrectly stated that the new brewing laws took effect on Jan. 1, 2014. They took effect in June 2013.

 

Edgar Walter's Feb. 11, 2014 article, "7 Candidates Vie for Chance to Reshape Texas Criminal Court," incorrectly identified state district judge Barbara Walther's campaign manager as Gus Johnson. His name is Gus Clemens.

 

Aman Batheja's Feb. 10, 2014 article, "Stockman's Claims About Record Draw Questions," incorrectly referred to House Speaker John Boehner as House majority leader.

 

Brandi Grissom's Feb. 9, 2014 article, "Town's Stance on Famed Convict Changes Over 15 Years," incorrectly referred to Richard Pesikoff as a clinical professor of psychology at the Baylor College of Medicine. His correct title is clinical professor of psychiatry.

 

Alexa Ura and Morgan Smith's Feb. 7, 2014 article, "Invasion" Talk Fuels Concern for GOP Hispanic Outreach," includes an updated statement attributed to Texas Politics Project director Jim Henson to clarify his comments that the electoral impact of the increasing Hispanic population would not be felt during this election cycle.

 

Elena Schneider's Jan. 27, 2014 article, "Stockman Resurfaces, Claims He Was Never Hiding," incorrectly reported that Chad Henderson was a student at Chattanooga State University. He was actually a student at Chattanooga State Technical Community College.

 

Jim Malewitz's Jan. 24, 2014 article, "Demand Response Could Factor in Grid Debate," incorrectly referred to electric generators who are pushing regulators to overhaul the wholesale energy market as "electric utilities." Utilities are a separate and distinct type of company.

 

Becca Aaronson's Jan. 21, 2014 article, "Texas Finalizes Rules for Health Care Navigators," reported that navigators must complete the state's additional training requirements by March 1. Although the rules initially proposed by the department required navigators to meet that deadline, the state's new rules extended the deadline to May 1.

 

Alexa Ura's Jan. 9, 2014 article, "Court Hears Arguments in Online Defamation Case," incorrectly reported that a Travis County jury had ruled that Andrew Harrison Barnes' online remarks about a former employee were defamatory. The remarks were not found to be defamatory, and the case was dismissed.

 

Julián Aguilar's Dec. 19, 2013 article, "Immigration Reform Advocates Open to Piecemeal Approach," originally said that the group Bibles, Badges and Business was spearheaded by New York City Mayor Michael Bloomberg. It was spearheaded by the National Immigration Forum.

 

Neena Satija's Dec. 18, 2013 article, "Phil Wilson Named New LCRA General Manager," incorrectly said that Ross Phillips would not assume the post of interim general manager. He was slated to hold that position for the month of January. 

 

Neena Satija's Dec. 17, 2013 article, "Much at Stake as LCRA Chooses New Leader," incorrectly said that Becky Motal had been at the LCRA for two and a half years. She has been general manager for two and a half years.

 

Becca Aaronson's Dec. 11, 2013 article, "More Texans Purchase Health Plans in Online Marketplace," originally said that Texas had the highest number of people who had purchased a health plan in the federal marketplace. More people have purchased a plan in Florida. 

 

Ross Ramsey's Dec. 7, 2013 article, "Former Midland Mayor Challenging Seliger in SD-31," misidentified Bob Barnes as a former Midland mayor.  

 

Jim Malewitz's Dec. 6, 2013 article, "Texas Supreme Court to Mull Underground Trespassing," originally said it was the first time the state's high court had considered an underground trespassing claim. The Texas Supreme Court had considered underground trespassing in a different context.

 

Jay Root's Nov. 23, 2013 article, "Injured Worker's Ex-Employer Denies Retaliation," originally listed an injured worker's surnames in the wrong order. His name is Wilmer Lopez Sanchez. 

 

Julián Aguilar's Nov. 9, 2013 article, "Asylum Seeker Completes 'Pedaling for Justice' Ride," incorrectly referred to Velo Paso as Velo El Paso.

 

Edgar Walters' Nov. 7, 2013 article, "Texas Libraries Face Federal Funding Cuts," misstated the year that federal cuts would reduce grant funding for Texas libraries to $3 million annually. It is 2014, not 2015.

 

David Maly's Nov. 4, 2013 article, "Liberal Groups Fault Cruz, Cornyn on Judicial Vacancies," misattributed a quote from David Hinojosa, southwest regional counsel for MALDEF.  

Texas Tribune donors or members may be quoted or mentioned in our stories, or may be the subject of them. For a complete list of contributors, click here.